CONCENTRARE

Concentrare pe un singur obiectiv

Sunt foarte multi oameni care isi doresc sa afle care este reteta succesului in absolut orice domeniu.

Din experienta mea personala,cred ca cel mai important lucru este:  CONCENTRAREA!
Cu cateva saptamani in urma, am decis sa iau o agenda in care sa scriu CAT TIMP acord fiecarui lucru pe care il faceam pe tot parcursul zilei. Aveam de gand sa fac asta cel putin doua saptamani,insa dupa doar 5 zile cand am recitit cu atentie cat timp acordam fiecarui lucru pe care il faceam, mi-am dat seama automat ca ceva nu este in regula.Simteam ca mi-a scapat ceva, pentru ca, desii ma apucam de un lucru de care eram pasionat si eram si entuziasmat, la sfarsitul zilei aveam impresia ca nu am facut mare lucru.
Mi-am dat seama ca acel sentiment de “neajuns”   care imi strica somnul si modul de gandire, era din cauza faptului ca nu terminasem nici dupa 5-7 zile un articol, sau un proiect care se putea face si in 30-45 de minute. Iar motivul este unul simplu. 
 
Sunt 2 lucruri cu care ne luptam in fiecare zi: Concentrarea si dispersia riscului.
Oamenii care se concentreaza,fac cate un singur lucru PE RAND,si incearca sa il faca cat mai bine.Si culmea, REUSESC!
Si alti oameni care fac cate o mie de lucruri diferite in acelasi timp si se asteapta sa le iasa totul bine,la toate odata. Pentru ca ei pur si simplu nu pot sa spuna NU.Un lucru pe care l-am invatat la fizica inca din generala,spune asa: PIERZI EFICIENTA DACA AI DOUA FORTE CARE TRAG IN SENSURI DIFERITE!Intotdeauna ai de ales.
 
 
Asadar, concentreaza-te pe UN SINGUR LUCRU si fa-l IMPECABIL.  E mai bine sa faci imperfect lucrurile de care ai nevoie,dar progresezi in timp… Decat sa faci perfect lucrurile de care nu ai nevoie. Timpul ar trebuii sa iti dezvolte abilitati,nu sa iti iroseasca energia.E ca si cum ai fi la pescuit cu 5 undite care au prins peste in acelasi timp,si incerci sa le scoti pe toate odata,desii acestea sunt la mare distant una de cealalta!
CONCENTREAZA-TE!!! Si vei avea sanse mult mai mari sa reusesti ceea ce iti propui!

BAFTA!!!

11 comentarii la “CONCENTRARE

  1. atunci cand gandesti pozitiv ca vei trece de un examen,cum faci sa ti se si indeplineasca in ceea ce gandesti si in ceea ce crezi?

    • Ca sa treci acel examen, trebuie sa fi pasionat de acea materie, sa iti faca placere sa inveti in acel domeniu. Nu ai cum sa dai gres atunci cand inveti zilnic ceva ce iti place,in ceva ce te reprezinta pe tine ca persoana.
      Nu e suficient sa te concentrezi pe acel examen dar in mintea ta sa urasti acea materie,e o batalie pierduta inainte de a incepe lupta,si nu vei obtine un punctaj foarte bun.
      Daca iti place acea materie la care dai examen,atunci sigur iti va face placere sa si inveti mai multe lucruri in acel domeniu 🙂 Cu fiecare zi devii mai bun/a la asta,iar asta inseamna succes.

      • pai eu sunt pasionata de materia la care va urma sa dau examenul doar ca atunci cand ma vad cu foaia de test in fata,ma emotionez, imi transpira mainile,ma pierd si uit tot ce invatasem pentru acel test!!! Cum am patit si la testul de la Engleza,mie imi place foarte mult Engleza dar asa patesc mereu cand ma vad in fata unui test!!! Ce sa fac sa scap de emotiile astea care imi tot dau tarcoale? 😦

      • Poate e si din cauza ca scoala incurajeaza competitia, unde cei respectati sunt cei cu note mari iar restul sunt considerati inferiori. Ca sa scapi de emotii,depinde de tinesa intelegi ca acel test nu te va imbogatii,viata ta nu depinde de acel test si sa faci linistita ceea ce stii sa faci in acel test sau examen. Emotiile pe care le ai,apar din cauza gandurilor tale, te gandesti la ce vor spune ceilalti,ce vor spune parintii, ce vor zice colegii,si asa mai departe.
        Eu am trecut prin teste si examene…iar acum acestea nu mai au nici un rost pentru mine,sau pentru viata mea.Deci stai linistita, fa ce stii in acel test sau examen, si bucura-te de PREZENT, Concentreaza-te pe ACUM. Daca te concentrezi pe ce faci ACUM, in timpul unui test, vei stii sa faci exact cat iti place,exact cat ai invatat. Si vei face bine,pentru ca nu te lasi influentata de cei din jur,de trecut sau prezent.

      • Si deci eu acum trebuie sa stau numai cu ochii in carte pana miercuri,ca atunci am examenul si la examen sa uit de emotii si sa scriu ceea ce stiu si ce am invatat?

    • Nu trebuie sa stai doar cu ochii in carte pana miercuri.
      Tu stii ce vrei sa realizez in viata,si doar tu stii daca un anumit lucru pe care il faci, merita concentrarea ta,si daca acesta te va aduce mai aproape de ceea ce iti doresti sa realizez in viata 🙂 Alege-ti un interval de 20-30 de minute pe zi, sa citesti si sa faci exercitii chiar si acasa(daca intradevar iti place acea materie,sigur iti place si sa o inveti).Si o sa iti mult mai usor.Daca iti place si perseverezi,POTI. Daca faci asta doar pentru ce zice lumea,parintii si oricine altcineva… concentrarea ta deja e in alta parte 🙂

      • Nu te supara,blogul asta e pentru sfaturi :D?
        De cate ori sunt descurajata de ceva anume,pot apela la sfaturile de pe acest blog?
        Pentru ca am inceput sa imi pun increderea in blogul asta si am vazut ca primesc sfaturi destul de bune!!! 😀

      • Ajut lumea si cu sfaturi de asemenea,fac asta si pe mess 🙂 Pe blog, ofer sfaturi mai mult doar daca are legatura cu subiectul articolului. Vor aparea mai multe articole pe parcurs,momentan adaug un articol la 2-3 zile

      • aaha :D! Si deci concluzia e ca trebuie sa am incredere in mine,sa am o gandire pozitiva,sa zic ca ,,voi trece de acest examen” si sa scriu ceea ce am invatat si ceea ce stiu,nu? Nu e neaprata sa stau cu ochii in carte pana miercuri,trebuie doar sa invat de bunavointa mea si nesilita de nimeni daca intradevar iubesc aceasta materie la care voi da examenul,nu? 😀 Si sa uit de emotii,sa am doar incredere in mine,nu? La asta vrei sa te referi,nu? 😀

      • Eu nu stiu nici un om care sa urasca sa invete ceea ce ii place. Nici un actor de film care sa urasca sa faca filme,sau cantaret sa urasca sa faca muzica 🙂 Fiecare face doar ce ii place si de aceea au succes. Nu te gandii ca o sa treci examenul, cand examenul e deja ca si trecut 🙂 El nu face decat sa vina la tine, tu actionezi ACUM,stii ce faci ACUM,stii si DE CE. Stai linistita 🙂 Distreaza-te la examen.Nu e ceva groaznic

Lasă un răspuns

