Un „Eu” mai bun.O varianta mai buna a Cine Sunt Eu cu Adevarat (+metoda)

atoz-copy

Eu cred foarte mult ca, gandurile,cuvintele si actiunile noastre ne reprezinta personalitatea si ne “deseneaza” viitorul. Poate stiti citatul “Devenim ceea ce gandim”. Eu cred cu tarie in aceasta. Desi sunt foarte constient ca lumea exterioara este o reflective a lumii interioare, si stiu la fel de bine ca ceea ce ofer,aia primesc(de exemplu: Daca ma cert cu cineva, nu fac decat sa atrag o alta cearta in viitorul meu apropiat,daca ma bat cu cineva, nu fac decat sa atrag o alta lupta in viitorul meu,si tot asa…), totusi mai am si eu momente in care incep sa ridic tonul (nu critic,nu jignesc, dar incerc sa imi sustin punctul de vedere).

Apoi, cateva minute mai tarziu imi dau seama ca nu avea rost sa ridic tonul si sa imi sustin punctul de vedere, daca aceasta duce la o cearta. Cearta niciodata nu va rezolva o problema.(nu asa cum trebuie). Imi dau seama ca acea cearta,nu imi arata decat ca trebuie iert/fac ceva.  Din moment ce lumea exterioara este o reflectie a lumii interioare, daca ma cert/bat/jignesc pe cineva din  exterior, nu fac decat sa urasc ceva la mine insumi. Si acolo,trebuie sa descopar ce anume nu imi place,ce anume nu accept la mine si vreau sa schimb. Vati enervat vreodata de la ceva ce nu cunoasteti? De la ceva ce stiti ca nu exista? Nu prea cred. Va enervati pe altcineva,doar pentru ca acel aspect,acea atitudine, acea expresie,acel lucru exista IN TINE INSUTI,intr-o cantitate mai mica sau mai mare.  Nu va enervati pe acea persoana din cauza a ceva ce nu cunoasteti,dar va enervati din cauza a ceva ce recunoasteti ca parte din voi insiva dar va este greu sa acceptati,sa admiteti, sa iertati, dupa care sa schimbati acel lucru,atitudine,expresie,etc…

Am gasit totusi o metoda care ma ajuta sa devin o varianta mai buna a mea,a Cine Sunt eu Cu Adevarat:

Data viitoare cand sunt intr-o situatie neplacuta, voi incepe sa scriu pe foaie sau in jurnalul meu electronic, exact ceea ce simt. Imi voi nota propriile observatii privind reactiile mele in anumite situatii care nu ma reprezinta,nu imi plac sau care incearca sa ma streseze. Dupa ce am notat reactiile mele pe foaie, imi voi pune intrebarea urmatoare: “Ce aleg eu sa fiu in aceasta situatie de acum incolo?Ce aleg sa fac?” (Iubire si Iertare sau Ura si Lipsa de respect,resentimentul)?

Daca reactiile de pana atunci nu sunt pe placul meu si nu ma binedispune, ma voi educa sa reprezint Iubirea Neconditionata si Iertarea.Si voi nota in dreptul fiecarei reactii pe care nu mai vreau sa o traiesc, ceea ce imi doresc sa dezvolt la mine.Cum ar fi Iertarea si Iubirea Neconditionata.

P.S.: Sunt foarte fericit ca am reusit sa scriu 7 articole intr-o saptamana.Sincer nu ma asteptam sa am atatea idei 😀 Poate nu sunt de nota 10 aceste articole, dar pana la urma…le scriu pentru mine,din suflet,cum stiu,cum cunosc,cum pot in momentul acesta sa fac cel mai bine. Pe parcurs,prin exercitiu…voi deveni mai bun.

 

 

Lasă un răspuns

